Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArvas, İbrahim Sena
dc.date.accessioned2022-07-04T14:25:48Z
dc.date.available2022-07-04T14:25:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationArvas İ. S. , "Gutenberg Galaksisinden Meta Evrenine: Üçüncü Kuşak İnternet, Web 3.0", Academic Journal of Information Technology, cilt.13, sa.48, ss.53-70, 2022
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_7893049a-9567-4e94-9a61-e9922a3c1383
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/183372
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5824/ajite.2022.01.003.x
dc.identifier.urihttps://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/7893049a-9567-4e94-9a61-e9922a3c1383/file
dc.description.abstractBirinci kuşak internet olarak anılan Web 1.0’ın tek yönlü iletişim ortamı kısa sürede yerini Web 2.0’ın etkileşimli dairesel iletişimine bırakmıştır. Araştırmacıların birçoğu Web 2.0 üzerinde geliştirilen Semantik webin internetin yeni kuşağı olacağını ileri sürmüşlerdir. Ancak 2008 yılında, paranın aracısız transferi arayışının sonucu olarak ortaya çıkan blokzinciri ağı, internetin tüm geçmiş kuşaklarını unutturacak gelişmelerin habercisi olmuştur. Bitcoin’in mucidi Nakamoto’nun “peer to peer network” çalışması ile World Wide Web’in mucidi Berners-Lee’nin “mind to mind” hayali arasında gizli bibliyografik bir bağ kurulabilir. Nitekim Web 3.0 ile ilgili gelişmeleri bu bağlamın üzerinde ele almanın tutarlı olacağı anlaşılmaktadır. Bilgisayarların birbirine bağlanması ve veri transferi için bir merkezin varlığına olan ihtiyacı ortadan kaldıran blokzinciri ağı, beraberinde internetin yeni enstrümanlarının doğuşuna da zemin hazırlamıştır. Meta evreni projeleri de bunların en bilinenlerindendir. Meta evreni projelerinin ileride blok zinciri ağı üzerine taşınması söz konusu projeleri merkeziyetsiz bir yapıya büründürecektir. Bu durumda mevcut büyük teknoloji şirketlerinin ve sosyal medya platformlarının yüz milyarlarca Dolarlık gelirlerinden olma ihtimalleri de bulunmaktadır. Şu sıralar deneme aşamasında olan meta evreninde varlık gösterme çabalarının birçoğu da şüphesiz elenecektir. Bunların başında gerçek dünyanın kopyasını meta evrenine taşıyarak insanlara, gerçek dünyada başkalarına ait olan yerleri pazarlama kurnazlığı gelmektedir. Bu durum tanınmış Türk dolandırıcı Sülün Osman’ın İstanbul Boğaz Köprüsünü satma hikayesini çağrıştırmaktadır. Meta evreni kuşkusuz özgün ve gerçek dünyanın ötesinde olmalıdır.
dc.language.isoeng
dc.subjectMühendislik ve Teknoloji
dc.subjectCommunication
dc.subjectArtificial Intelligence
dc.subjectGeneral Computer Science
dc.subjectComputer Science (miscellaneous)
dc.subjectComputer Vision and Pattern Recognition
dc.subjectComputer Science Applications
dc.subjectInformation Systems
dc.subjectPhysical Sciences
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectBİLGİSAYAR BİLİMİ, YAPAY ZEKA
dc.subjectBİLGİSAYAR BİLİMİ, BİLGİ SİSTEMLERİ
dc.subjectİLETİŞİM
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectKitle İletişimi ve Araçları
dc.subjectİnteraktif Medya Tasarımı
dc.subjectBilgisayar Bilimleri
dc.subjectBilgisayar Ağları
dc.subjectMühendislik, Bilişim ve Teknoloji (ENG)
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectBilgisayar Bilimi
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectYapay Zeka, Bilgisayarda Öğrenme ve Örüntü Tanıma
dc.titleGutenberg Galaksisinden Meta Evrenine: Üçüncü Kuşak İnternet, Web 3.0
dc.typeMakale
dc.relation.journalAcademic Journal of Information Technology
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İletişim Fakültesi , Gazetecilik Bölümü
dc.identifier.volume13
dc.identifier.issue48
dc.identifier.startpage53
dc.identifier.endpage70
dc.contributor.firstauthorID3394375


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster