Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkgün, Buket
dc.date2035
dc.date.accessioned2020-04-23T12:08:42Z
dc.date.available2020-04-23T12:08:42Z
dc.date.issued2012-03-20
dc.identifier.citationAkgün, Buket. "Doris Lessing'in 'To Room Nineteen' ('19 Numaralı Oda'ya') Öyküsünde Öznel Bireyselliğin Ölümü." Litera "Ölüm" Özel Sayısı 23.1 (2012): 65-82.tr_TR
dc.identifier.urihttp://dergipark.org.tr/tr/pub/iulitera/issue/1239/14539
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/403
dc.descriptionBu makalenin bulunduğu dergi sayısı 2012 yılında basılmıştır. Ancak dergi basım takviminin gerisinde kaldığından 2010 yılına ait bir sayı olarak basılmıştır. Derginin basılı kopyası ile dijital kopyası arasında farklılıklar vardır. Benim eklediğim basılı kopyadaki makaledir. Dijital kopyasına verilen bağlantıdan erişilebilir.tr_TR
dc.description.abstractIn Doris Lessing’s short story “To Room Nineteen,” published in her collection of tales titled A Man and Two Women (1963), when Susan Rawlings, a middle-aged woman, married with four children, starts questioning her marriage and all the decisions she has made regarding her marriage, she realizes that she has lost her subjective individuality. The death of her subjective individuality leads Susan to become estranged from herself, her husband, and her children and ultimately to commit suicide. This article scrutinizes Susan’s death in metaphorical and literal terms--her loss of subjective individuality and her eventual suicide--along with the reasons that pave the path to this seemingly inevitable end. --- Doris Lessing’in, A Man and Two Women (Bir Erkek ve İki Kadın) (1963) adlı öykü kitabında yer alan “To Room Nineteen” (“19 Numaralı Oda’ya”) başlıklı öyküsünde, orta yaşlı, evli ve dört çocuk annesi Susan Rawlings, evliliğini ve evliliğine dair aldığı tüm kararları sorgulamaya başlayınca öznel bireyselliğini yitirdiğini farkeder. Öznel bireyselliğinin ölümüyle birlikte kendisine, kocasına ve çocuklarına yabancılaşması Susan’ı intihara kadar sürükler. Bu makalede, Susan’ın öznel bireyselliğini yitirişiyle ve onun peşi sıra gelen intiharıyla, hem mecazi hem de gerçek anlamda ölümünü ve onu bu duruma ve kaçınılmaz gibi görünen sona sürükleyen nedenleri irdeleyeceğim.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherİstanbul Üniversitesi Yayınevitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKadın Çalışmalarıtr_TR
dc.subjectKimliktr_TR
dc.subjectFeminist Kuramtr_TR
dc.subjectÖlümtr_TR
dc.subjectKısa Öykütr_TR
dc.titleDoris Lessing’in "To Room Nineteen" ("19 Numaralı Oda’ya") Öyküsünde Öznel Bireyselliğin Ölümütr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalLiteratr_TR
dc.contributor.departmentİstanbul Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.contributor.authorID0000-0003-4317-2200tr_TR
dc.identifier.volume23tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage65tr_TR
dc.identifier.endpage82tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess