dc.contributor.author | Arıcı, Oğuz | |
dc.date | 2020-01 | |
dc.date.accessioned | 2020-06-16T18:48:20Z | |
dc.date.available | 2020-06-16T18:48:20Z | |
dc.date.issued | 2012-05 | |
dc.identifier.citation | ARICI, O . (2013). BAKMAK, GÖRMEK ve ORPHEUS MİTİ. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi , 0 (18) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/teddergi/issue/18491/194706 | tr_TR |
dc.identifier.issn | ISSN 1303-8605 | e-ISSN 2687-4636 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/629 | |
dc.description.abstract | Batı edebiyatının hatta genel olarak sanatının “bakma” ve “görme” eylemlerinin
tehlikesi üzerinde şekillendiğini söyleyebiliriz. Batı’dan Doğu’ya geldiğimizde ise, -özellikle
Ortodoks Hıristiyanlık ve Sünni İslam ideolojisinde- bu tehlikenin bertaraf edilmeye
çalışıldığı, bakışın ve görmenin merkezden çıkarılmaya çalışıldığı, örtünmenin (setr /
tesettür), ar perdesiyle / sır perdesiyle kapatmanın ya da çoğul ya da tersten perspektif
tekniğiyle gözün iktidarını kırmanın yollarının arandığını görüyoruz. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | İstanbul Üniversitesi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Tiyatro | tr_TR |
dc.subject | Dramaturji | tr_TR |
dc.title | Bakmak Görmek ve Orpheus Miti | tr_TR |
dc.type | annotation | tr_TR |
dc.relation.journal | Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi | tr_TR |
dc.contributor.department | İstanbul Edebiyat Fakültesi, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü, Dramaturji ve Dramatik Yazarlık Sanatı Ana Bilim Dalı | tr_TR |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0001-9595-6977 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 17 | tr_TR |
dc.identifier.startpage | 152 | tr_TR |
dc.identifier.endpage | 155 | tr_TR |