Show simple item record

dc.contributor.authorArıcı, Oğuz
dc.date2020-01
dc.date.accessioned2020-06-16T18:48:20Z
dc.date.available2020-06-16T18:48:20Z
dc.date.issued2012-05
dc.identifier.citationARICI, O . (2013). BAKMAK, GÖRMEK ve ORPHEUS MİTİ. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisi , 0 (18) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/teddergi/issue/18491/194706tr_TR
dc.identifier.issnISSN 1303-8605 | e-ISSN 2687-4636
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/629
dc.description.abstractBatı edebiyatının hatta genel olarak sanatının “bakma” ve “görme” eylemlerinin tehlikesi üzerinde şekillendiğini söyleyebiliriz. Batı’dan Doğu’ya geldiğimizde ise, -özellikle Ortodoks Hıristiyanlık ve Sünni İslam ideolojisinde- bu tehlikenin bertaraf edilmeye çalışıldığı, bakışın ve görmenin merkezden çıkarılmaya çalışıldığı, örtünmenin (setr / tesettür), ar perdesiyle / sır perdesiyle kapatmanın ya da çoğul ya da tersten perspektif tekniğiyle gözün iktidarını kırmanın yollarının arandığını görüyoruz.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherİstanbul Üniversitesitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTiyatrotr_TR
dc.subjectDramaturjitr_TR
dc.titleBakmak Görmek ve Orpheus Mititr_TR
dc.typeannotationtr_TR
dc.relation.journalTiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentİstanbul Edebiyat Fakültesi, Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü, Dramaturji ve Dramatik Yazarlık Sanatı Ana Bilim Dalıtr_TR
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-9595-6977tr_TR
dc.identifier.issue17tr_TR
dc.identifier.startpage152tr_TR
dc.identifier.endpage155tr_TR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record