Browsing Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü by Title
Now showing items 1-17 of 17
-
Absürd’den Geleneksel’e Genç Oyuncular Deneyimi: Tavtati Kütüpati ve Vatandaş Oyunu
(Ankara Üniversitesi, 2002)1957 yilinda kurulup, 1962 yilinda düzenledikleri Besinci Erdek Kültür Sanat Senligi’nin ardindan dagilan Genç Oyuncular tiyatro toplulugu, dönemlerinin okumus kentli gençlik kesiminin tiyatro sanati alanindaki önemli bir ... -
Antik Yunan Tragedyasının Metafiziği
(Yapı Kredi Yayınları, 2008-04)Kral Midas bir gün Dionysos’un bilge satirlerinden Silenos’u ormanda yakalar. Evrenin bilgisine sahip olduğunu düşündüğü Silenos’tan paha biçilmez bir bilgi alma peşinde olan Midas, ona insan için en iyi şeyin ne olduğunu ... -
Bakmak Görmek ve Orpheus Miti
(İstanbul Üniversitesi, 2012-05)Batı edebiyatının hatta genel olarak sanatının “bakma” ve “görme” eylemlerinin tehlikesi üzerinde şekillendiğini söyleyebiliriz. Batı’dan Doğu’ya geldiğimizde ise, -özellikle Ortodoks Hıristiyanlık ve Sünni İslam ... -
Brechtyen Oyuncunun Gerçekçi Sanatı
(İstanbul Üniversitesi, 2006) -
Don Cristobita İle Dona Rosita nın Acıklı Güldürüsü Dramaturji ve Reji Notları
(İstanbul Üniversitesi, 2002-01)Nisan-Mayıs ve Kasım 2001‘de sahnelenen ―Don Cristobita ve Dona Rosita‘nın Acıklı Güldürüsü‖, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü‘yle İ.Ü. Öğrenci Kültür Merkezi Tiyatro Kulübü‘nün ortak ... -
DON CRİSTOBİTA İLE DONA ROSİTA'NIN ACIKLI GÜLDÜRÜSÜ - DRAMATURJİ VE REJİ NOTLARI
(İstanbul Üniversitesi, 2002) -
Epik Tiyatro ve Gestus Kavramı Üzerine
(İstanbul Üniversitesi, 2007-01)The most important characteristic of Bertolt Brecht's epic theatre is that it aims to enable the audience to have a critical perspective. To this end, the characters and the social context within which they are in are ... -
Geleneksel Türk Tiyatrosunun Ölümü
(İstanbul Üniversitesi, 2013-05)Geleneksel Türk tiyatrosu türlerinin ne zaman ve nasıl ortaya çıktıklarına dair bilinmeyen noktalar çok fazladır. Örneğin Karagözün Mısır’dan mı yoksa Çin’den mi geldiği konusunda kesin konuşabilmemiz için yeterli kaynağımız ... -
MEDENİYET, MİLLİYET VE BALTACIOĞLU’NUN “ÖZ TİYATRO”SU
(İstanbul Üniversitesi, 2007) -
Oresteia: Bir Modern Devlet ve Adalet Tartışması
(İstanbul Üniversitesi, 2011-04)"Kabile reisi" ve kabile devleti‖ gibi ifadeler Türkiye‘deki siyasal söylem içinde hakaret olarak kullanılır. Bu ifadeler söz konusu kişilerin veya toplumların "modern bir devlet"e sahip olmadıklarından dolayı ilkel, vahşi, ... -
SHAKESPEARE'İN ÜTOPYASINDA SİYASET VE TOPLUMSAL DÜZEN- FIRTINA'NIN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ
(İstanbul Üniversitesi, 2009) -
TADASHI SUZUKi’NiN CYRANO BERGERAC’INDA “JEU DE THEATRE”
(İstanbul Üniversitesi, 2003) -
Thebai Söyleninde Uyum (Harmony) ve Ölçü (Sophrosyne) Düşüncesi
(İstanbul Üniversitesi, 2004-01)Legends have explanatory traces of the social and political lives of the societies that create them. Measure and harmony are two concepts that dominated almost all Greek life until 8th century B.C. These concepts also ... -
Tiyatronun Eğitim, Din ve Politika ile İlişkisinin Kökleri Üzerine
(İstanbul Üniversitesi, 2003-01)In this article, the use of art, especially drama in education, religion and politics and the pre-causes of “censorship in art” are discussed. When the roots of theatre, which derive from rituals, are studied, it is revealed ... -
TİYATROLU ŞAİR LORCA
(İstanbul Üniversitesi, 2002) -
TÜRKİYE’DE TARİH YAZIMI VE OYUN YAZARLIĞINA YANSIMALARI
(Ankara Üniversitesi, 2009)Bu makalede, Haldun Taner’in 1960 yılında yazdığı Lütfen Dokunmayın oyunu çıkış noktası alınmıştır. Taner’in oyununu kurgularken geliştirdiği düşünceler üzerinden ülkemizde tarihsel olay ve karakterleri temel alarak ... -
YAŞAMDAN OYUNA, OYUNDAN YAŞAMA EZİLENLERiN PEDAGOJİSİ VE TİYATROSU
(İstanbul Üniversitesi, 2003)