Show simple item record

dc.contributor.authorDogrusoz Disiacik, Nilgun
dc.contributor.authorKaraol, Esra
dc.date.accessioned2021-03-04T19:38:43Z
dc.date.available2021-03-04T19:38:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKaraol E., Dogrusoz Disiacik N., "Misirli Ahmet: The Clay Darbuka Technique and its Performance Analysis (1)", Rast Muzikoloji, cilt.II, no.2, ss.50-67, 2014
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_90c19f33-5933-4bba-a7c8-4a1422fcfb67
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/97701
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12975/rastmd.2014.02.01.00020
dc.identifier.urihttps://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/90c19f33-5933-4bba-a7c8-4a1422fcfb67/file
dc.description.abstractKökleri antik çağlara kadar dayandırılmasına, günümüze kadar Türk ve dünya müziklerinin tarihsel sürecinde önemli rolü olmasına rağmen, darbuka ve icrası müzikoloji çalışmalarında kapsamlı ele alınmamıştır. Müzikal tekniğin ustadan çırağa sözlü aktarım ve görsel öğrenim geleneği ile iletilmiş olduğu tespit edilmiştir. Toprak darbuka çalgısı üzerinde şekillenen, darbuka icracısı Mısırlı Ahmet’in geliştirdiği tekniğin icra bağlamında analiz edildiği kısımlar vurgulanmaktadır. Tarihsel süreç içerisindeki kültürel değişimler ve uygarlıkların gelişmesine paralel olarak, çalgının ortaya çıkış süreci değişim göstermiştir. Materyali, icra tekniğinin değişimine etki eden en önemli faktör olmuştur. İcra analizine vurgu yapılmasının sebebi, toprak darbuka ile Mısırlı Ahmet tekniği arasındaki bağın önemi ile icra yapısıdır. Müzik teorisi disiplini düzleminde inceleme ve değerlendirme yapılması çalışmanın temel amaçları arasındadır. Çalışmanın belirleyici öğelerinden biri, darbuka icracısı olarak tekniği dünyada “split- finger technique” olarak bilinen, darbuka çalgısının icrasında yepyeni bir sayfa açan tekniğin analitik olarak incelenmesidir. Tekniğe dair hareketleri belirlemeye hizmet eden sembolik işaretlerle, standart tespit oluşturulması hedeflenmiştir. İncelenen metodik yaklaşımlarda herhangi modern notalama sistemine göre oluşturulmuş kapsamlı notasyona rastlanmadığından, tekniğe özgü vuruş ve hareketlerin oluşturduğu ritmik motiflerin notaya alınmasında tanımlayıcı ifadeler kullanılarak, teknik çerçevesinde çalgının nasıl icra edildiğini tanımlayan özel işaretlere başvurulmuştur. Çalgıya dair vuruşlardan türemiş ritimler yaygın geleneksel gösterimlerinden faydalanılarak, Mısırlı Ahmet tekniğinin etkileri ile birlikte analiz edilmiştir.
dc.language.isoeng
dc.subjectMüzik Bilimleri
dc.subjectSanat
dc.subjectMüzik
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSANAT
dc.subjectMÜZİK
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.titleMisirli Ahmet: The Clay Darbuka Technique and its Performance Analysis (1)
dc.typeMakale
dc.relation.journalRast Muzikoloji
dc.contributor.departmentİstanbul Teknik Üniversitesi , ,
dc.identifier.volumeII
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage50
dc.identifier.endpage67
dc.contributor.firstauthorID2197028


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record