dc.contributor.author | ÇÖREKÇİ, Soner | |
dc.contributor.author | YILMAZ, Özgür | |
dc.contributor.author | MANÇO, Ahmet | |
dc.contributor.author | ÖZKAN, Banu | |
dc.date.accessioned | 2021-03-05T16:06:57Z | |
dc.date.available | 2021-03-05T16:06:57Z | |
dc.identifier.citation | YILMAZ Ö., ÖZKAN B., ÇÖREKÇİ S., MANÇO A., "Okul Öncesi 4-5 Yaş Çocukları İçin Eğitsel Dijital Oyun Örneği: “Meyve Avcısı”", YEAUK 2017 Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, cilt.1, no.1, ss.120 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.other | av_bf1593a2-ddaa-4d0b-8a9c-181b2498b6c3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/126892 | |
dc.description.abstract | Çocukların en çok zaman geçirdikleri oyun, çocuğa en doğal öğrenme ortamını sağlayan bir aracıdır. Çocuğun gerçek hayatta duydukları, gördüklerini deneyerek pekiştirdiği bir deneme ortamı olarak da tanımlanabilecek oyun çocukların oyun arkadaşları ile ilişki kurmasına, duygu ve düşüncelerini göstermesine de olanak sağlamaktadır. Çocuk gerçek hayattaki deneyimleri oyun aracılığı ile öğrenir. Ayrıca, çocuk oyun içinde çeşitli roller üstlenerek çevresini kendi duygularıyla algılamaya çalışır. Taklit ve tekrar canlandırma sayesinde edindiği bilgi ve tecrübeler pekişir ve kalıcı hale gelir. Okul öncesi dönemindeki bir çocuğun bazı durumları daha kolay ve sıkılmadan kavrayabilmesinin yolu da oyundan geçmektedir. Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmelere paralel olarak oyun ortamı ve oyun araçları da dijitalleşmiştir. Çocuklara daha renkli, hareketli ve eğlenceli bir ortam sunan dijital dünya çocukların vazgeçemediği ortamlar haline gelmiştir. Dijital çağın getirdiği bu durum “dijital oyun” kavramının doğmasına neden olmuştur. Dijital araçlar yardımıyla üretilen, bilişsel, sosyal ve davranışsal yönleri olan ve temelinde öğrenmeyi hedefleyen oyunlar da “eğitsel dijital oyun” olarak tanımlanmaktadır.
Bu doğrultuda, 2016 yılında geliştirilen okul öncesi çocuklarına renkleri öğretmeyi amaçlayan bir eğitsel dijital oyun olan Meyve Avcısı tanıtılacaktır. 4-5 yaş erken çocukluk dönemindeki çocuklar için renkler konusunda bilgi sağlayan eğitsel dijital oyun, öğrencilere kırmızı, yeşil, turuncu ve sarı renkleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Oyunun tasarımında oyun motorlarından birisi olan Unity 3D oyun motoru kullanılmıştır. Oyun, Unity 3D’de iki boyutlu olarak tasarlanmış ve yazılım dili olarak C# kullanılmıştır. Okul öncesi dönem çocuğunun en keyifli uğraşının oyun olmasından hareketle, çocuklar için hem eğlendirici hem de eğitici oyunlar tasarlamayı planladığımız bu çalışmada, teknolojiden yararlanarak bir oyun geliştirilmiştir. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.title | Okul Öncesi 4-5 Yaş Çocukları İçin Eğitsel Dijital Oyun Örneği: “Meyve Avcısı” | |
dc.type | Bildiri | |
dc.contributor.department | Kütahya Dumlupınar Üniversitesi , , | |
dc.identifier.volume | 1 | |
dc.contributor.firstauthorID | 694592 | |