MICHAEL Chekhov'un OYUNCULUK YAKLAŞıMıNıN KONSTANTİN STANİSLAVSKİ’DEN AYRıldığı NOKTALAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
Abstract
Michael Chekhov, Konstantin Stanislavski’nin öğrencisi olmasına rağmen, Stanislavski’nin oyunculuk yaklaşımına belli noktalarda karşı çıkmış; Stanislavski’nin “Sistem” adını verdiği oyunculuk yönteminde ortaya koymuş olduğu bazı prensip ve teknikleri reddederek, bunların yerine farklı prensipler ve teknikler geliştirmiştir. Bu makalede, Michael Chekhov’un oyunculuk yaklaşımının Konstantin Stanislavski’den ayrıldığı noktaların ve Chekhov’un bu bağlamda geliştirdiği, Stanislavski Sistemi’nde yer almayan tekniklerin incelenmesi amaçlanmaktadır.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/147324http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/13/1978/20676.pdf
Collections
- Makale [92796]