Establishing 3D Virtual Campus: the Istanbul University Case
Abstract
Her geçen gün gelişme kaydeden ses ve görüntü, kablosuz bağlantı teknolojileri ve çoklu medyanın zaman ve mekândan bağımsız kullanılabilmesi, sanal dünyaları daha kullanılabilir ve erişilebilir olmasını sağlamaktadır. Bilgisayar ve internet gibi teknolojilerdeki ve üç boyutlu modellemedeki son gelişmeler, eğitim ve öğretimde öncelikle yeni yaklaşımları ve sonrasında da yeni yöntemleri gerekli kılmaktadır ve yükseköğretimde yeni olanaklar sunmaktadır. Türkiye’deki İnternet altyapısı için yapılan çalışmalar ile bu teknolojilere erişmek daha hızlı ve kolay hale gelmiştir. İnternet ve sanal öğrenme ortamları, öğretmenler, eğitim tasarımcıları ve öğrenciler için genel eğitimde olduğu kadar yabancı dil öğrenme ve öğretme seçeneklerini de çeşitlendirip genişleterek fırsatları değiştirmektedir. Sınıf ve ders kitapları gibi eğitim araçlarından farklı araç ve uygulamaların kullanılmaması, eğitimin, yöntemlerin, uygulamaların, öğretmenin görevlerinin, etkileşim şekillerinin ve eğitim ortamının kendisinin sorgulanmasını gerektirmektedir. Bu sorgulamalara bir karşılık olarak üç boyutlu sanal öğrenme ortamlarının yükseköğretimde kullanılması önerilebilir. Dünyadaki bir çok yükseköğretim kurumu, üç boyutlu sanal dünyalar arasında en yaygın kullanılan “Second Life” Platformunu kullanmakta ve bu platformdaki sanal kampüslerinde dersler yapmakta, toplantılar, seminerler ve konferanslar düzenlemektedir. Bu çalışmada, Second Life Platformunda İstanbul Üniversitesi Sanal Kampüsünün tasarlanıp oluşturulması ve bazı derslerin bu Sanal Kampüste verilmesi amaçlanmaktadır.
Collections
- Bildiri [64839]