dc.contributor.author | Özçelik, Şeyma | |
dc.contributor.author | Arda, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2021-12-10T12:43:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-10T12:43:53Z | |
dc.identifier.citation | Özçelik Ş., Arda Ö., “YÜZEYİN ALTINDA HEPİMİZ BİRBİRİMİZE BAĞLI MIYIZ?” İNTERAKTİF BELGESELLER: BİRLİKTE YAŞAMA VE ‘LIFE UNDERGROUND’ FİLMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, "NEO-SİNEMA: Tekniğe ve Teknolojiye Dair Okumalar", Emre Ahmet SEÇMEN, Editör, Doruk Yayınları, İstanbul, ss.315-333, 2021 | |
dc.identifier.other | av_d2d8c280-c36c-4868-9fd0-495fe85754e8 | |
dc.identifier.other | vv_1032021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12627/174526 | |
dc.description.abstract | Kültür, her ne kadar anlamca geniş bir kavram olsa da bazı temel unsurları üzerinden fikir birliğine varılabilen bir içeriğe sahiptir. Bir toplumun tüm yapıp-etmeleri, yaşayış-duyuş-düşünüş biçimleri, maddî-manevî her tür öge, gelecek kuşaklara aktarılan tüm değerler ve en önemlisi yaşayan bir sistemdir. Her toplumun ‘kendine özgü’lüğü ise kültürlerini onlara özgün kılan bir çerçeveye sahiptir. Kültürlerarasındaki iletişimde bu ‘kendine özgü olma’, ‘özgünlük’ hususu başlı başına bir değer taşımaktadır. Bu değer, ayrıştırıcı olmanın değil betimleyici olmanın bir ifadesi olmalıdır.‘Yüzeyin altında hepimiz birbirimize bağlıyız’ (Beneath the surface we're all connected) cümlesiyle yola çıkan Life Underground adlı interaktif web belgeseli, bu araştırmanın konusunu teşkil etmektedir. Örneklem olarak seçilen etkileşimli belgesel film, irdelenecek olan kavramların interaktif bir yapı üzerinden kurduğu ilişkiselliği somut bir bağlama yerleştirmek amacıyla seçilmiştir. Nitel bir araştırma olan bu çalışmanın amacı; kültürlerarası iletişim, farklılıklarla birlikte var olma ve birlikte yaşama kavramlarından hareketle, bu kavramların söz konusu interaktif belgesel filmle aralarındaki ilişkiyi betimlemektir. Çeşitlilik içinde birlik vurgusuna dikkat çeken, izleyici-kullanıcısını farklılıklara ve aynılıklara dair sorgulamaya sevk eden Life Underground’un metro yolcularıyla şekillenen hikâye kurgusu, farklılıklar içerisinde aslında ne kadar da aynı hikâyelere sahip olunduğunu gözler önüne sermektedir. | |
dc.language.iso | tur | |
dc.publisher | Doruk Yayınları | |
dc.subject | İletişim Sanatları | |
dc.subject | Radyo, Sinema ve Televizyon | |
dc.subject | Medya ve İletişim Sistemleri | |
dc.subject | İletişim Tasarımı | |
dc.subject | İnteraktif Medya Tasarımı | |
dc.subject | Communication | |
dc.subject | Social Sciences & Humanities | |
dc.subject | FİLM, RADYO, TELEVİZYON | |
dc.subject | Sosyal ve Beşeri Bilimler | |
dc.subject | İLETİŞİM | |
dc.subject | Sosyal Bilimler Genel | |
dc.subject | Sosyal Bilimler (SOC) | |
dc.subject | Kitle İletişimi ve Araçları | |
dc.title | NEO-SİNEMA: Tekniğe ve Teknolojiye Dair Okumalar | |
dc.type | Kitapta Bölüm | |
dc.contributor.department | İstanbul Üniversitesi , Sosyal Bilimler Enstitüsü , | |
dc.contributor.firstauthorID | 2739931 | |