Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Berceste Gülçin
dc.date.accessioned2021-03-02T15:53:51Z
dc.date.available2021-03-02T15:53:51Z
dc.identifier.citationÖzdemir B. G. , "Pardon Ruhum Nerede? Cold Soul Filminin Platon’un Ruh Felsefesi Anlayışı Bağlamında Sorgulanması", 3. Sinefilozofi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, ss.38-39
dc.identifier.othervv_1032021
dc.identifier.otherav_41cbbd95-958b-4b52-9246-2387170f55bb
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12627/1958
dc.description.abstractMadde mi daha ağırdır mana mı? Ruhsuz bir bedeni mi yeğlersinizbedensiz bir ruhu mu? Doğduğumuz andan itibaren zihnimizinderinliklerinde kendi varoluşumuzu anlamlandırma sürecinderuhumuzla hayatı deneyimlemeye açılmaktayız. Cold Soul (2009)filmi, bilim-kurgu janrının özelliklerini taşıyan ve kara komedi janrınıda hatırlatan uylaşımlarıyla izleyiciye birçok sorgulama alanı açmaklabirlikte ruhun bedenle ilişkisini derin bir izlekte düşünme penceresiniaralar. Bu aralıktan varoluşumuza dair anlamlandırmalar da üretmemizeizin verir. Keza film, Rene Descartes’in The Passions of the Soul (1649)eserinden ‘’Beynin ortasına yerleştirilen küçük bezenin içindeki şeftirruhun tutkuları.’’ cümlesiyle ruha odaklanılacağına dair ilk işaretiniverir. Bu çalışma, Platon’un ruh felsefesine yaklaşımı temelinde, ruhve beden ilişkisini, bilgi ve ahlak anlayışı bağlamında sorgulamaktadır.Platon’un Sokrates’in düşüncelerinden verdiği referanslarla ruh kavramıhakkındaki söylemler detaylandırılmaya çalışılacak ve film anlatısınınizleyiciye sunduğu ruh, beden ve varoluş kavramları tartışmayaaçılacaktır. Platon, Mektuplar’da, insanın ruhunun bedene girmedenönce idealar dünyasıyla tanıştığını öne sürer. Bu nedenle insan ruhu,önceki varoluşundan dolayı gerçek bilgiye sahiptir ve bu ruh, bedenehapsolunca varolan bilgi unutulmaktadır. Ancak, diyalektiğin yardımıylabu bilgiler anımsanarak tekrar hatırlanabilmektedir (Platon, b 2015:3932). Descartes’e göre ise, insanın en önemli amacı üstün iyiyi bütünişlerde hedef edinmek ve ruhun memnuniyetini sağlamaktır. Ruhmemnun olunca üstün iyiyi aramak da insanlara bu bağlamda çekicigelmektedir (Descartes, 1992: XXI). O halde filmin başkarakteri Paul,kendi ruhunu arayışında iyilik yolunda onu aramaya giriştiğinde üstüniyi bir hayat yaşamanın da penceresini kendi ruhuna açmakta mıdır?Descartes’ın, ruh ve beden ikiliğine dair Platon ile paralellik taşıyandüşünceleri çalışmadaki tüm sorgulamaların farklı bir perspektiftenanlamlandırılması amacıyla onun referanslarıyla da desteklenmekte,sorgulamaların çeşitlenmesine izin verilmektedir.
dc.language.isoeng
dc.subjectİLETİŞİM
dc.subjectFİLM, RADYO, TELEVİZYON
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectFelsefe
dc.subjectSistematik Felsefe ve Mantık
dc.subjectKitle İletişimi ve Araçları
dc.subjectRadyo, Sinema ve Televizyon
dc.subjectCommunication
dc.subjectSosyal Bilimler Genel
dc.subjectSocial Sciences & Humanities
dc.subjectPhilosophy
dc.subjectFELSEFE
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSanat ve Beşeri Bilimler (AHCI)
dc.titlePardon Ruhum Nerede? Cold Soul Filminin Platon’un Ruh Felsefesi Anlayışı Bağlamında Sorgulanması
dc.typeBildiri
dc.contributor.departmentİstanbul Üniversitesi , İletişim Fakültesi , Radyo Televizyon Ve Sinema Bölümü
dc.contributor.firstauthorID2522193


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster