SİNEMADA DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜN BİR TÜR OLARAK GÖRÜNÜMÜ: BULUNTU FİLMLER
Abstract
Teknolojik yenilikler ve dolayısıyladijitalleşme, özellikle cep telefonu ve bağlantılı olarak kamera ile her anıkaydetme ve internet ortamında paylaşma, sosyal paylaşım sitelerininvazgeçilemez bir unsuru haline gelmiştir. Bu dönüşümün bir sanat dalı olaraksinemadaki görünümü buluntu (found footage) filmlerdir. Dolayısıyla yaratıcılıkanlamında da buluntu filmler, öncü ya da farklı olma kaygısı taşırken,teknolojinin en yakın izleyicisi konumundadır.2000’li yıllardan başlayarak; el kamerası, ceptelefonu, güvenlik kameraları sayesinde buluntu film (found footage) bir tür olarakizleyicilere sunulmaktadır. Kötü üne sahip bir korku filmi olanCannibal Holocaust(RuggeroDeodato-1980),buluntu film (found footage) / taklit belgesel (mockumentary)türüne dikkat çekilmesine neden olmuştur.Buluntu filmler(found footage); pek çok kaynakta taklit belgesel(mockumentary), cinéma vérité ve birinci-şahıs bakış açısı (first-personPOV/point of view -POV) olarak isimlendirilmekle birlikte bazı farklılıklarasahiptir.The Blair Witch Project(Daniel Myrick-EduardoSanchez-1999) buluntu film kavramını tam olarak kapsayan öncü bir filmdir. Bununnedeni, bir sinema filmi olarak çekildiğini hiç söylememesidir. Dijitalleşmenin sinemadaki görünümününkullanılan teknik araçlar özelinde (güvenlik kamerası, cep telefonu, dijitalkamera kayıtları) somutlaşan bir tür olarak çok sayıda örneği bulunan buluntu(found footage) filmlerden en bilinenlerin genel özelliklerini ele almak buçalışmanın amacıdır. Bu amaçla buluntu film olarak çekilen ve vizyona girenler içindenbütçe ve hasılat rakamları baz alınarak ortaya çıkan örnekler içerik olarakçözümlenecektir. Elde edilen bulgular doğrultusunda dijitalleşmenin sinemadakigörünümünün bir biçimi olarak buluntu filmlerin yapıları ve özellikleri ortayakonulacaktır.
Collections
- Bildiri [64839]